poniedziałek, 26 grudnia 2011

Prace wykończeniowe przy silniku

Tak jak pisałem, wykorzystałem wolny świąteczny czas na dokończenie prac nad silnikiem. Obecnie, jak widać na poniższych zdjęciach, został do założenia praktycznie tylko tłok i cylinder. Wczoraj założyłem prawą stronę obudowy, czyli tę z dźwignią startera. Pozostało tylko wyregulować sprzęgło i zakręcić obudowę ślimaka obrotomierza, który to ślimak rozebrałem na części pierwsze, dokładnie wyczyściłem i złożyłem ponownie. Niestety zębatka jest mocno zużyta, ale dopiero po skręceniu okaże się czy jeszcze jakiś czas podziała.

Sprawdziłem też prędkościomierz, który na szczęście działa jak należy. Konieczne będzie tylko założenie nowego szkiełka i ramki.

Aby dociągnąć sprzęgło na stożku, musiałem przerobić klucz nasadowy, ponieważ przez ślimak obrotomierza standardowy nie sięgał w ogóle do nakrętki:


Poniżej jeszcze garść fotek z wczorajszych postępów:





Teraz pozostało tylko zamówienie nowego tłoka, co zrobię jeszcze dziś. Następnie gotowanie w oleju i resztę już zrobi za mnie zakład szlifierski.

Na spokojnie zakładam, że pierwsze uruchomienie silnika powinno nastąpić do 10tego stycznia. Jeśli wszystko będzie działało jak należy, wówczas dopiero biorę się za odnowę pozostałej części MZtki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz