sobota, 25 lutego 2012

Ponowna rozbiórka silnika...

Witam po przerwie, która była spowodowana dość długo utrzymującymi się mrozami. Teraz nareszcie jest ciepło i wróciłem do prac nad renowacją MZtki.

Niestety byłem zmuszony do ponownego rozpołowienia silnika, ponieważ jazdy próbne pokazały, że nie ma trzeciego biegu. Obawiałem się, że to poważniejsza awaria, ale w końcu zauważyłem, że na minimalnych obrotach i bez dodawania gazu trzeci bieg jednak się znalazł. Oznaczało to zużyte zęby sprzęgła kłowego na zębatkach trzeciego biegu.

Dziś wreszcie znalazłem trochę czasu i chęci na wyjęcie skrzyni biegów. Udało mi się zrobić to bez ściągania sprzęgła z wału, ale mam spore obawy co do tego, czy jest jakakolwiek szansa na złożenie silnika bez zdejmowania kosza sprzęgłowego. Zobaczymy. W końcu ktoś też jakoś skleja te modele statków w butelkach ;)

Wszytko przez to, że jest to mój pierwszy remont, a nie zdecydowałem się na pokazanie kół zębatych komuś kto wie jak ocenić ich stan. Teraz po ponownym rozebraniu skrzyni już na pierwszy rzut oka widać, że zęby sprzęgieł kłowych są półokrągłe...

Okazało się też, że gwint na nakrętkę kolanka wydechu w cylindrze jest uszkodzony. Jednak tym także zajmie się już specjalista.

5 komentarzy:

  1. Witam, udało się dokończyć remont mztki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow zapomniałem o tym blogu :D Oczywiście udało się, nakrętka i nowy gwint w cylindrze został wykonany.
    Niestety postanowiłem zaoszczędzić na zakupie nowych kół i wodzików, które tylko oddałem do napawania i wyszlifowania. Zostało to wykonane bardzo kiepsko, ale złożyłem. Oszczędności się nie opłaciły, ponieważ po jakimś czasie trzeci bieg zaczął wyskakiwać. Zakupiłem nowe części, ale już kolejny raz nie rozbierałem silnika, gdyż zmieniłem motocykl, a na MZtce teraz siostra uczy się jazdy - raz w roku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Grunt, że jeździ i się nie marnuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A już myślałem że znalazłem blog w którym ktoś za rękę przeprowadzi mnie przez cały remont :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, niestety w tym zakresie się nie spisałem ;) Ale polecam skorzystanie z materiałów pomocniczych w postaci filmów od producenta, gdzie wszystko jest rozebrane i składane krok po kroku. Linki są na tym blogu - o tu: http://mzetz250-remont.blogspot.com/2011/11/materiay-instruktazowe.html

      Usuń